• بازسازی صنعت

«حذف واسطه[1]» و«ایجاد واسطه[2]» مفاهیم کلیدی بازسازی صنعت هستند که باید توسط هر شرکتی که در حال به کارگیری یک استراتژی بازاریابی الکترونیکی است، مورد توجه قرار گیرد.

حذف واسطه به معنی حذف واسطه‌هایی مانند توزیع کنندگان یا دلالان است که شرکت را به مشتریانش پیوند می‌دهند. ایجاد واسطه به معنی ایجاد واسطه‌های جدید بین مشتریان و عرضه کنندگان است که خدماتی را مانند جست‌وجوی عرضه کننده و ارزیابی محصول فراهم می‌کنند.

  • استقلال موقعیت

رسانه‌ي الکترونیکی هم‌چنین امکان افزایش دسترسی به ارتباطات شرکت را برای بازار جهانی معرفی می‌کند. این وضعیت فرصت‌هایی را برای فروش در بازارهای بین‌المللی ارائه می‌کند که ممکن است قبلاً موجود نبوده باشند. اینترنت امکان فروش به یک کشور را بدون یک فروش محلی یا نیروی خدمات مشتری فراهم می‌کند. در صورتی که یک مشتری قصد خرید از یک شرکت را در کشور دیگر به‌طور مستقیم و بدون استفاده از واسطه یا نماینده داشته باشد، این کار ممکن است کسب و کار نماینده و عامل خرید محلی را که در پی جست و جوی یک شرکت با رقبایش است، به حاشیه براند.

چالش‌های اصلی ابزارهای ارتباطی دیجیتال

بعضی از این چالش‌ها عبارتند از:

  • پیچیدگی: برای این‌که مزایای ارتباطات دیجیتال مانند تغییرات دینامیک در آگهی‌های تبلیغاتی بدون نقص باقی بمانند و این مزایا به صورت آسان قابل دست‌یابی باشند، شرکت نیازمند کارشناسان ویژه‌ای در خانه یا مشاوران کسب و کار اینترنتی برای مدیریت این وضعیت است.
  • پاسخ به رقبا: از زمانی‌که رقبا می‌توانند رویکردشان را نیز به سادگی تغییر دهند باید منابع بیشتری برای بررسی فعالیت رقیب به کار گرفته شوند. در این زمینه ابزارهای مدیریتی وجود دارند که به صورت خودکار مبالغی را که رقبا پرداخت می‌کنند، مورد ارزیابی قرار می‌دهند و سپس آن‌ها را براساس قواعد از پیش تعریف شده تنظیم می‌کنند.
  • پاسخ به تغییرات در تکنولوژی: گوگل به شرکت‌های دیگر ارائه دهنده‌ی آگهی‌های تبلیغاتی برای ارائه‌ي توانایی‌ها و ظرفیت‌های بهتر برای مشتریانشان، خلاقیت به خرج می‌دهد. این بدین معناست که کارکنانی را که در حال مدیریت این وضعیت‌ها هستند به منظور حفظ به روز بوددن آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.
  • هزینه: اگرچه هزینه‌ها به سادگی قابل کنترل هستند، در مقوله‌‌های رقابتی، هزینه‌ها می‌توانند بالا باشند و به 10 یورو در ازای هر کلیک برسند.
  • توجه: پدیده‌ی معروفی به نام«کوری بانر» در جست‌وجوی آنلاین آگهی‌ها وجود دارد که در آن کاربران وب آگهی‌های آنلاین را نادیده می‌گیرند. درگیری با مخاطب همراه با تبلیغات نیز مشکل دیگری در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های منتشر کننده‌ی دیگر است که می‌تواند منجر به کاهش شدید تعداد افرادی شود که بر روی یک آگهی کلیک می‌کنند.

[1]Eliminate Intermediate

[2]Create Intermediate

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

برسی عوامل مؤثر بر ایجاد قصدو بروز رفتار بازاریابی ویروسی در مشتریان و کاربران است